Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Gmina Sobótka

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia, wraz z wymaganymi załącznikami:

  • poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej w postaci papierowej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,  o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko - w 4 lub 5 egz. w zależności od liczby organów opiniujących,
  • mapa, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art.74 ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w ust. 3a pkt 1; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w pkt 4 mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3 - w 4 lub 5 egz. w zależności od liczby organów opiniujących,
  • raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych lub karta informacyjna przedsięwzięcia zgodnie z art. 74 ust 2 cyt. wyżej ustawy, wraz z jej zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych - w 4 lub 5 egz. w zależności od liczby organów opiniujących,
  • wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencjęgruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
  • w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast poświadczonej kopii mapy - mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości (płatne z chwilą złożenia wniosku):
  1. 205 zł - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
  2. 17 zł - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury

Wniosek:

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia plik word

wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia plik pdf


Komórka organizacyjna

Referat Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa


Opłaty

  • 205 zł za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
  • 17 zł za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (jeśli dotyczy)

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019, poz. 1839)