Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Gmina Sobótka

Rejestracja urodzenia dziecka - sporządzenie aktów urodzenia, wydanie odpisów

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

  1. Karta urodzenia lub karta martwego urodzenia przekazana przez podmiot wykonujący działalność leczniczą oraz protokól zgłoszenia urodzenia.
  2. Zgłoszenia urodzenia dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce urodzenia dziecka. Zgłoszenia dokonują matka lub ojciec dziecka.
  3. Dokumenty:
    1. gdy rodzice są małżeństwem:
      • dowody osobiste rodziców (do wglądu)
    2. gdy matka jest panną:
      • dowód osobisty matki (do wglądu)
    3. gdy matka jest rozwiedziona:
      • dowód osobisty matki (do wglądu)
    4. gdy matka jest wdową:
      • dowód osobisty matki (do wglądu)

Komórka organizacyjna

Urząd Stanu Cywilnego miejsca urodzenia dziecka..


Opłaty

  Nie podlega opłacie skarbowej.


Podstawa prawna

Podstawa prawna: art. 52  ustawy z dnia 28 listopada 2014 r., Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r.,  poz. 1741 ze zm.).