Rejestracja urodzenia dziecka - sporządzenie aktów urodzenia, wydanie odpisów
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Karta urodzenia lub karta martwego urodzenia przekazana przez podmiot wykonujący działalność leczniczą oraz protokól zgłoszenia urodzenia.
- Zgłoszenia urodzenia dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce urodzenia dziecka. Zgłoszenia dokonują matka lub ojciec dziecka.
- Dokumenty:
- gdy rodzice są małżeństwem:
- dowody osobiste rodziców (do wglądu)
- gdy matka jest panną:
- dowód osobisty matki (do wglądu)
- gdy matka jest rozwiedziona:
- dowód osobisty matki (do wglądu)
- gdy matka jest wdową:
- dowód osobisty matki (do wglądu)
- gdy rodzice są małżeństwem:
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego miejsca urodzenia dziecka..
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.
Podstawa prawna
Podstawa prawna: art. 52 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r., Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 1741 ze zm.).