Wymeldowanie z miejsca pobyt stałego lub czasowego
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą - Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- dowód osobisty,
- formularz WYMELDOWANIA POBYTU STAŁEGO (pdf)
- formularz WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO (pdf)
Komórka organizacyjna
Urząd Miasta i Gminy Sobótka
Referat Spraw Społecznych
55-050 Sobótka, ul. Rynek 1
Parter, pokój nr 3
tel. 71 335 12 28
Opłaty
Z tytułu wymeldowania nie jest pobierana żadna opłata.
Termin i sposób realizacji
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego;
• Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Dodatkowe informacje, uwagi
Wymeldowanie powinno nastąpić w sytuacji, kiedy osoba opuszcza dotychczasowe miejsce zameldowania. Obowiązek ten dotyczy tak obywateli polskich jak i cudzoziemców.
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego, jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
Wymeldowanie na wniosek osoby dotychczas przebywającej pod danym adresem jest czynnością materialno - techniczną.
Wymeldowania możemy dokonać:
- osoba dokonująca wymeldowania - osobiście
- za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
- przez pełnomocnika (word do pobrania)
Uwaga: zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej, bez konieczności wypełniania formularzy.
Obywatel polski dokonuje wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo z miejsca pobytu czasowego:
- w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo
- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.
Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.