Zastrzeżenie numeru PESEL
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
-
Osobiście -
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Jeśli chcesz zastrzec nr PESEL lub cofnąć zastrzeżenie nr PESEL możesz to zrobić elektronicznie (w tym celu skorzystaj z usługi na stronie w serwisie gov.pl lub aplikacji mObywatel).
Skorzystanie z elektronicznej usługi skutkuje natychmiastowym zastrzeżeniem nr PESEL (lub cofnięciem zastrzeżenia nr PESEL) w Rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL.
Niezbędny do tego jest Podpis Zaufany (Profil Zaufany), podpis osobisty, kwalifikowany podpis elektroniczny.
Wniosek o zastrzeżenie lub cofnięcie zastrzeżenia nr PESEL możesz wnieść także na piśmie. Wniosek może zostać złożony OSOBIŚCIE w organie dowolnej gminy.
Wniosek o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL składany w organie gminy
W wyjątkowej sytuacji - spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inną NIE DAJĄCĄ SIĘ POKONAĆ PRZESZKODĄ - wniosek o zastrzeżenie nr PESEL może złożyć pełnomocnik, który posiada WYRAŹNE - pisemne pełnomocnictwo do zastrzeżenia numeru PESEL.
Komórka organizacyjna
Urząd Miasta i Gminy Sobótka
Referat Spraw Społecznych
ul. Rynek 1, 55-050 Sobótka
tel. 71-3351228
Opłaty
Zastrzeżenie numeru PESEL jest bezpłatne.
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie.
Podstawa prawna
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia listopada 2023 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania wniosków stosowanych przy zastrzeganiu i cofaniu zastrzeżenia nr PESEL.
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Tryb odwoławczy
Brak
Dodatkowe informacje, uwagi
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL