Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Gmina Sobótka

Zgłoszenie zamiaru usunięciu drzewa

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Druk dla osób fizycznych zamierzających usunąć drzewo z prywatnej posesji

 


Komórka organizacyjna

Referat Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa


Termin i sposób realizacji

3 tygodnie na oględziny drzewa, po oględzinach - 2 tyg na ewentualny sprzeciw


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 z późn. zm.)


Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia  odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka, w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.


Dodatkowe informacje, uwagi

Informacje merytoryczne - I piętro, pok. 6 tel.: 71 335-12-39

Właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia do organu zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:

1) 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;

2) 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;

3) 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.