Zgłoszenie zamiaru usunięciu drzewa
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Druk dla osób fizycznych zamierzających usunąć drzewo z prywatnej posesji
- plik pdf: Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa
- plik word:Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa
Komórka organizacyjna
Referat Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa
Termin i sposób realizacji
3 tygodnie na oględziny drzewa, po oględzinach - 2 tyg na ewentualny sprzeciw
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka, w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Informacje merytoryczne - I piętro, pok. 6 tel.: 71 335-12-39
Właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia do organu zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:
1) 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
2) 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
3) 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.