Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
-
Osobiście -
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
DOFINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA MŁODOCIANEGO TRYB POSTĘPOWANIA.
Urząd Miasta i Gminy w Sobótce |
|
1. |
Miejsce składania wniosku: Urząd Miasta i Gminy w Sobótce, 55 – 050 Sobótka, ul. Rynek 1 |
2. |
Wymagane druki: 1. Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika (wzór wniosku w załączniku – do pobrania). |
3. |
Wymagane załączniki: 1. Kopię dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji pedagogicznych oraz kwalifikacji do prowadzenia kształcenia zawodowego młodocianego pracownika przez pracodawcę lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy albo osobę zatrudnioną u pracodawcy. 2. Kopię dokumentu potwierdzającego zatrudnienie osoby prowadzącej szkolenie w imieniu pracodawcy. 3. Kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego. 4. Kopię dokumentów potwierdzających krótszy okres szkolenia w przypadku zmiany umowy, zaświadczenie o zaliczeniu praktycznej nauki zawodu u poprzedniego pracodawcy (w przypadku przerwania nauki i podjęcia u innego pracodawcy). 5. W przypadku zmiany pracodawcy w czasie trwania nauki należy dołączyć kopię umowy o pracę i świadectwa pracy młodocianego od poprzedniego pracodawcy. 6. Oryginał zaświadczenia potwierdzającego, że młodociany ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin przed komisją potwierdzającą kwalifikacje zawodowe, albo kopię odpowiednio dyplomu lub świadectwa potwierdzającego zdanie tego egzaminu. 7. Aktualny wydruk z CEIDG lub wpis z KRS w zależności od formy działalności prowadzonej przez pracodawcę (w przypadku spółki cywilnej – umowa spółki). Z dokumentu powinno wynikać że składany wniosek został złożony przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu ubiegającego się o dofinansowanie. 8. Kopię dokumentów potwierdzających status prawny prowadzonej działalności w przypadku spółek. Zgodnie z art. 37 ust. 1 Ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany, poza wymienionymi wyżej dokumentami, przedstawić podmiotowi udzielającemu pomocy dodatkowo następujące dokumenty: 1. Wykaz otrzymanej pomocy de minimis lub kopie zaświadczeń o pomocy de minimis otrzymanej w danym roku i w ciągu 2 lat poprzedzających złożenie wniosku, albo oświadczenie wnioskodawcy o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (załącznik do pobrania) 2. Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (załącznik do pobrania) Wszystkie składane kserokopie dokumentów powinny być potwierdzone przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem. Potwierdzenie powinno zawierać pieczątkę wnioskodawcy, aktualną datę potwierdzenia oraz podpis wnioskodawcy. |
4. |
Opłaty: Nie pobiera się. |
5. |
Dokumenty do wglądu: Brak. |
6. |
Termin załatwienia sprawy: Zgodnie z art. 35 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego: „załatwianie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania”. |
7. |
Wydział realizujący wniosek: Referat Oświaty, 55 – 050 Sobótka, ul. Rynek 1, Tel: 713351251 |
8. |
Tryb odwoławczy: Przyznanie dofinansowania lub odmowa następuje w drodze decyzji administracyjnej. Decyzję wydaje Burmistrz Miasta i Gminy. Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni licząc od daty otrzymania decyzji. |
9. |
Opłata za odwołanie: Nie pobiera się. |
10. |
Podstawa prawna:
|
11. |
Uwagi: Brak |
Wniosek o dofinansowanie
Formularz Informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Oświadczenie o pomocy de minimis
Oświadczenie o statusie pracodawcy
Zawiadomienie o zawarciu umowy
Klauzula RODO
Komórka organizacyjna
Referat Oświaty
tel. 71 3351251