Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu) sporządzonego za granicą:
Załączniki:
- oryginalny odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego z jego tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego
Dokumenty do wglądu:
- dokumenty stwierdzające tożsamość wnioskodawcy (w przypadku paszportu wymagane jest potwierdzenie zameldowania)
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Opłaty
50 zł - za wydanie decyzji w sprawie wpisania aktu stanu cywilnego do polskich ksiąg.
Termin i sposób realizacji
Do miesiąca , w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
Podstawa prawna
Podstawa prawna: art. 73 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jedn. z 2011r, Dz.U .Nr 212, poz. 1264).
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, za pośrednictwem kierownika USC. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
- Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być osoba, której akt dotyczy lub krewni.
- Wnioskodawcy muszą posiadać zameldowanie na pobyt stały na terenie Gminy Sobótka.