Sporządzenie testamentu
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Do wglądu:
- dowody osobiste osób uczestniczących przy sporządzeniu testamentu
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Rynek 1, 55-050 Sobótka
I piętro, pokój 12
tel. 71-3351240
Opłaty
Za sporządzenie testamentu - 22 zł.
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie.
Podstawa prawna
Podstawa prawna: art. 951 § 1 i 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16 poz. 93 z późniejszymi zmianami).
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Uwagi:
- Oświadczenie, wskazujące osobę lub osoby, które mają nabyć pozostały po spadkodawcy spadek, musi być złożone przez spadkodawcę osobiście i ustnie w obecności pracownika kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
- Podczas składania przez spadkodawcę oświadczenia woli oprócz pracownika powinny być obecne dwie inne osoby jako świadkowie testamentu.
Świadkiem nie może być przy sporządzaniu testamentu osoba:- nie mająca zdolności prawnej (małoletnia lub ubezwłasnowolniona),
- niewidoma, głucha lub niema,
- nie mogąca czytać i pisać,
- nie władająca językiem, w którym spadkodawca składa swe oświadczenie,
- skazana za fałszywe zeznania,
- dla której w tym testamencie została przewidziana jakakolwiek korzyść, a także małżonek tej osoby, jej krewni i powinowaci pierwszego i drugiego stopnia oraz osoby pozostające z nią w stosunku przysposobienia.
- Z tej formy testamentu nie mogą korzystać osoby nieme lub głuche.