eBOI - Gmina Sobótka
Ewidencja ludności
Urząd Miasta i Gminy Sobótka
Referat Spraw Społecznych
55-050 Sobótka, ul. Rynek 1
Parter, pokój nr 3
tel. 71 335 12 28
Z tytułu wymeldowania nie jest pobierana żadna opłata.
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.
Nie przysługuje
Wymeldowanie powinno nastąpić w sytuacji, kiedy osoba opuszcza dotychczasowe miejsce zameldowania. Obowiązek ten dotyczy tak obywateli polskich jak i cudzoziemców.
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego, jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
Wymeldowanie na wniosek osoby dotychczas przebywającej pod danym adresem jest czynnością materialno - techniczną.
Wymeldowania możemy dokonać:
Uwaga: zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej, bez konieczności wypełniania formularzy.
Obywatel polski dokonuje wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo z miejsca pobytu czasowego:
Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.