Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
NIE DOTYCZY OSÓB FIZYCZNYCH CHCĄCYCH USUNĄĆ DRZEWO Z PRYWATNEJ POSESJI (NALEŻY POBRAĆ ZGŁOSZENIE ZAMIARU USUNIĘCIA DRZEWA)
Wniosek właściciela/współwłaścicieli nieruchomości lub posiadacza nieruchomości z dołączoną zgodą właściciela terenu (z wyjątkiem użytkownika wieczystego).
Wniosek powinien spełniać wymagania art. 83b ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r., poz. 1098 ze zm.)
Druk wniosku o wycinkę drzew i krzewów:
- plik pdf Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew
- plik word Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew
Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością:
- plik pdf (pobierz)
Spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe - Oświadczenie o udostępnieniu informacji o zamiarze złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu zgodnie z art. 83 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody
Komórka organizacyjna
Referat Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa
Opłaty
Uzyskanie zezwolenia zwolnione z opłaty skarbowej.
Termin i sposób realizacji
Jeden miesiąc; dwa miesiące w przypadkach skomplikowanych.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka, w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Informacje merytoryczne - I piętro, pok. 6 tel.: (71) 335-12-39